Ketting van Ballonnen

Manon de Rooij
van totaal € 30.000 (70%)

Alle kinderen met kanker (600 nieuwe diagnoses per jaar) krijgen de Kanjerkralen geheel gratis. De handgemaakte kralen van fimoklei worden speciaal voor de Vereniging Kinderkanker Nederland geproduceerd en zijn niet verkrijgbaar in de handel.

Gemiddeld kost een Kanjerketting 335 euro (aan kralen). Daarnaast zijn er de kosten voor de ontwikkeling van nieuwe kralen, verzending naar de ziekenhuizen, drukwerk, coördinatie, onderhoud website en app. De totale kosten bedragen 201.000 euro per jaar.

Van 13 t/m 19 augustus 2023 organiseert de Vereniging Kinderkanker Nederland de zevende editie van de Ketting van Ballonnen.De deelnemers van de Ketting van Ballonnen bestaan uit surviors, broer of zussen van een (overleden) kind met kinderkanker en jongeren die op dit moment nog in behandeling zijn. Alle deelnemers zijn tussen de 15-30 jaar oud.

Vind je, net als wij, dat de Kanjerkralen voor elk kind met kanker beschikbaar moeten blijven? Doneer dan nu!

Bekijk alle
€ 21.242 14-07-2023 | 15:43
Bekijk alle

JANSKE (16) EN MEIKE (15) BEKS NEMEN DEEL AAN DE KETTING VAN BALLONNEN

12-07-2023 | 11:39 HEEZE – Janske (16) en Meike (15) Beks, twee dappere zussen uit Heeze, hebben zich aangesloten bij de Ketting van Ballonnen: een unieke fietstocht door Nederland die plaats zal vinden van 13 t/m 18 augustus. Deelnemers zijn surviors, broers of zussen van een (overleden) kind met kinderkanker en jongeren die op dit moment nog in behandeling zijn. Alle deelnemers zijn tussen de 15-30 jaar oud. Dit bijzondere evenement, dat plaatsvindt in samenwerking met de Kanjerketting, heeft als doel inspiratie te bieden aan kinderen die nog steeds vechten tegen kanker en tegelijkertijd geld in te zamelen voor dit waardevolle initiatief. Na een moedige strijd tegen kinderkanker heeft Janske bewezen dat er leven is na de ziekte. Janske, die leukemie heeft overwonnen, heeft haar reis gedeeld op haar populaire website www.superjanske.nl om anderen te inspireren en te informeren. Samen met haar zusje Meike heeft ze besloten om deel te nemen aan de Ketting van Ballonnen. Ze zijn vastbesloten om anderen te laten zien wat mogelijk is en om kinderen die momenteel strijden tegen kanker hoop en kracht te geven. Door deel te nemen aan de Ketting van Ballonnen, een fietstocht die langs verschillende shared care ziekenhuizen in Nederland zal gaan, willen ze een inspirerend voorbeeld zijn voor anderen. De Ketting van Ballonnen is niet zomaar een fietstocht. Het is een symbolische reis die de veerkracht en het doorzettingsvermogen van kinderen met kanker viert. Door samen met andere overlevenden en hun broertjes of zusjes te fietsen, willen Janske en Meike laten zien dat er na de behandeling van kanker nog steeds veel mogelijkheden zijn om van het leven te genieten en persoonlijke doelen na te streven. De fietstocht zal plaatsvinden langs shared care ziekenhuizen, die een cruciale rol spelen in de behandeling en ondersteuning van kinderen met kanker. Hiermee willen Janske en Meike hun waardering tonen voor het belangrijke werk dat deze ziekenhuizen verrichten en anderen bewust maken van de impact van kinderkanker op gezinnen en de noodzaak van steun. Daarnaast hebben Janske en Meike zich toegewijd om geld op te halen voor de Kanjerketting. De Kanjerketting is een symbolisch sieraad dat kinderen met kanker verdienen tijdens hun behandeling. Elke kraal in de ketting vertegenwoordigt een specifieke gebeurtenis, procedure of mijlpaal in de strijd tegen kanker. Het geeft de kinderen en hun families kracht en hoop in deze moeilijke tijden. Door middel van donaties hopen Janske en Meike een positieve impact te maken en de Kanjerketting te ondersteunen in hun missie om hoop en kracht te bieden aan kinderen die vechten tegen kanker. Janske, die persoonlijk heeft ervaren hoe belangrijk steun en inspiratie kunnen zijn tijdens haar eigen strijd tegen kinderkanker, zegt: “We willen laten zien dat er hoop is, dat er na kanker nog zoveel mogelijkheden zijn. We willen kinderen aanmoedigen om te blijven vechten en te geloven in hun eigen kracht.” “De Ketting van Ballonnen is een geweldige gelegenheid om samen te komen en positieve verandering te bewerkstelligen,” aldus Meike Beks. “We willen oproepen om ons te helpen geld in te zamelen voor de Kanjerketting, zodat meer kinderen met kanker de steun kunnen krijgen die ze verdienen.” Volg Janske en Meike op hun inspirerende reis tijdens de Ketting van Ballonnen (Instagram: @kettingvanballonnen) en steun hun inzet om geld op te halen voor de Kanjerketting. Voor meer informatie en manieren om bij te dragen, bezoek Ketting van ballonnen | Kanjerketting of volg hun avonturen op sociale media. Het originele artikel is geschreven door Thijs Verleg en hier te lezen of op Heeze-Leende 24.