Een bijzonder muzikaal initiatief: Kinderen in hun kracht

Kinderen in hun kracht

Nog te gaan

van totaal € 5.000 (6%)

De Vereniging Kinderkanker Nederland organiseert samen met het Conservatorium van Amsterdam en Stichting Muziekids een bijzondere avond in het Concertgebouw in Amsterdam. Doel van deze avond is bekendheid creëren voor sociale thema’s en emoties van kinderen en jongeren die te maken hebben (gehad) met kinderkanker.

Dit gebeurt door middel van muziek en de belangrijke rol (houvast, ontspanning, troost, plezier) die muziek voor veel kinderen en jongeren speelt tijdens de intensieve weg van ziek zijn. Muziek zorgt voor verbinding. Door herkenning en erkenning tussen kinderen onderling, maar ook tussen hun naasten.

Kinderen hebben liedjes die betekenisvol voor hen zijn (geweest) uitgekozen en deze zullen worden samengevoegd tot een bijzonder Kinderkanker Songbook, waarin het ware verhaal op een bijzondere manier en samen met artiesten vertolkt wordt in het Concertgebouw in Amsterdam.

Voorafgaand hieraan zullen de kinderen en jongeren in het voorjaar tijdens 3 workshops van een dag samen met docenten en studenten van het Conservatorium van Amsterdam en de artiesten aan de slag gaan. Wat heeft muziek voor hen betekend tijdens hun ziekte, wat helpt of raakt hen nu?  Een hele mooie ervaring en uitzonderlijke kans voor hen om de kracht van muziek te ervaren, te beleven en vooral te gaan delen!

Op 7 mei zullen de kinderen en jongeren samen met artiesten en een band het podium opgaan in het Concertgebouw in Amsterdam en een aantal van de betekenisvolle liedjes ten gehore brengen tijdens een heel bijzondere avond ‘Kinderen in hun kracht’.

Het Concertgebouw, Stichting Muziekids, het Conservatorium van Amsterdam, de band en alle artiesten stellen hun tijd en energie belangeloos ter beschikking aan deze bijzondere avond. Met alle partijen laten we een muzikaal licht schijnen op de weg die kinderen en jongeren met kanker moeten gaan.

Echter, zonder donaties is dit project niet te realiseren.

Wil jij ons helpen, zodat we voor de kinderen/jongeren deze heel bijzondere en betekenisvolle avond kunnen organiseren?

Doneer en ondersteun dit muzikale initiatief!

Bekijk alle
€ 150 04-05-2024 | 14:52 Mooi initiatief en ik wens iedereen veel plezier en succes op deze avond!
€ 50 30-04-2024 | 17:07
€ 20 29-04-2024 | 08:19
€ 35 06-04-2024 | 00:17 Mijn dochter is nu 23 en heeft kanker gehad toen ze 15/16/17 was. Ik steun heel graag projecten zoals dit. Veel succes en plezier die avond!
€ 25 15-03-2024 | 19:14