FA means 'Find Answers'

Mark, Hanneke en Jasmin De Groot-Takkenberg
van totaal € 6.000 (122%)

English (for Dutch see below):

#THISISHOWIFA
FA means Find Answers

On June 3 2023 we (Mark, Hanneke and Jasmin De Groot-Takkenberg) will hike around the beautiful Dutch island Ameland: a challenging 50 km (31 miles) hike that includes 20 km of North Sea beach, to sponsor the Fanconi Anemia (FA) initiative #THISISHOWIFA , supporting FA research, to help building a European FA community and to support Dutch FA impacted families. We are part of the “Vereniging Kinderkanker Nederland”, the child cancer organization in the Netherlands supporting children and families impacted by childhood cancer.

FA is a complex inherited DNA repair disorder that often leads to bone marrow failure, leukemia, and/or solid tumors. It is a rare and devastating chronic disease that is psychologically demanding. FA is also a  highly cancer-prone disease. Thankfully, research has added years to the lives of people with FA. Decades ago, children rarely survived to adulthood. Now, there are adults with FA that live into their 30s and 40s and sometimes beyond, and we would like to add more years. We appreciate your support!

The funds we raise will be divided between 3 FA organizations:

www.fanconianemie.nl (working group of www.kinderkankernederland.nl )
www.faeurope.org
www.fanconi.org

Nederlandse versie:

#THISISHOWIFA
FA betekent “Find Answers”

Op 3 juni 2023 gaan wij (Mark, Hanneke en Jasmin De Groot-Takkenberg) wandelen rond het prachtige eiland Ameland: een uitdagende wandeling van 50 km inclusief 20 km Noordzeestrand. Dit om het Fanconi Anemia (FA ) initiatief #THISISHOWIFA te sponsoren: ter ondersteuning van FA-onderzoek, het opbouwen van een Europese FA-gemeenschap en het ondersteunen van Nederlandse door FA getroffen families. Wij maken deel uit van de "Vereniging Kinderkanker Nederland", die kinderen en gezinnen ondersteunt die getroffen zijn door kinderkanker.

FA is een complexe erfelijke DNA-herstelstoornis die vaak leidt tot beenmergfalen, leukemie en/of solide tumoren. Het is een zeldzame en zeer belastende chronische ziekte die psychologisch veeleisend is. FA is ook een ziekte waarbij kanker zeer vaak voorkomt en op jonge leeftijd. Gelukkig heeft onderzoek jaren toegevoegd aan het leven van mensen met FA. In het verleden bereikten kinderen met FA zelden de volwassen leeftijd. Nu zijn er jong-volwassenen met FA die langer leven, 30-40 jaar en soms langer, en we willen graag dat dat nog langer wordt. Wij hopen op jullie steun!

De opbrengst van onze sponsoractie wordt verdeeld onder deze 3 FA organisaties:

www.fanconianemie.nl (werkgroep van www.kinderkankernederland.nl )
www.faeurope.org
www.fanconi.org